Wednesday, April 29, 2009

~sekali lagi aku diuji~

I believe tht everything happen to me ade balasan..dlm keadaan aku yg huru-hara dan serabut psl duit...Tuhan dh bg aku jln utk dpt duit d mase akan dtg...Thank God~ ari isnin aritu aku dpt call dr org unit niaga suh dtg meeting psl tapak niaga utk konvo uitm ke-70 ari rabu ni..which is mean..today..so..aku ingt nk kne g cabut undi..heh~ mmg ar aku takot kan...mbr aku de ym aku wish psl tu..aku pn cam nk ckp tq..tp aku pn x sure dpt..aku ckp la..br g pgl meeting..blum cabut undi lg..so..nasib ar kan..next time jgn ckp bende yg aku sndri x tau...pegi meeting td..mmg ar aku x sangke sume yg dtg tu dh dpt terus..upenye org unit niaga uitm yg cabut undi siap2.. aku sgt x tau nk ckp camne... maybe this is the second chance for me to learn about business n maybe the test from God to me.. aku pecaye itu sume..so..aku akan berusahe utk dpt duit bayar tapak tu..and kalu aku pinjam loan dr ayah n mak aku...i will make sure yg aku bayar double cam konvo lepas. Amin~

btw..time meeting td..heh~ mcm2 soklan yg aku rase sebagai seorg umat Islam yg mengamalkan sunnah Rasulullah s.a.w tidak perlu bertanyakan soklan2 itu. cthnyer...konsep jualan skrg telah ditukar kpd kedai jual bunga..harus jual bunga sahaja...jual teddy bear...jual teddy bear je...so...persoalan yg timbul adalah seperti berikut :
nama saya si polan bin si polin...saya nk tanyer..kalu macam yg sebelum2 ni saye jual bunga plastik skali dgn beruang..boleh x kalu nk jugak jual beruang tu sbb saye pasti xkan ade org nk beli bunga plastik saje. jd..tidak ke nnt timbul masalah yg pelanggan nk beli bunge dgn beruang, saye ckp "sini jual bunge saje la cik..beruang beli kedai beruang.."

bg aku...kalu kite amalkan konsep yg Rasulullah amalkan or skrg ni kte tgk org2 cina amalkan...takkan berlaku hal camtu...untuk membukak minda peniaga melayu ni drpd hasat dengki...aku rase kite kne ikut konsep cam cina..walaupun kt kedai dia xde barang yg pelanggan nak...dia tetap jugak ckp ADA! lepas tu pegi cari kt kedai2 sebelah..pastu ko bayar ar blik..bkn ko x bayar..cube la tolong menolong antara kedai2...bukan nak mendengki2...so..

situasi pakcik si polan tu...dia bleh ckp kt pelanggan dia..."cik nk beruang ker? beruang camne ye? cik bleh pilih kt kedai sebelah...pastu cik dtg la sini saye letak kt bunga..camne?" lepas tu..ko kire ar ikut price bunga + beruang tu (kalu beruang tu pelanggan ko x bayar lg kt tuan empunye kedai beruang tu...)pastu...pandai2 ar ko g bayar harge beruang tu kt tuan empunye nyer balik...walaupun kt situ harga beruang tu 45...xkan la tuan empunyer kedai beruang tu nk cas kt ko 45 gak kan? kalu ko untung 5hengget pn jadi la..ko tlg aku..aku tlg ko...macam TOM TOM BAK...Team Orang Melayu...Tolong Orang Melayu...Baru Akan Kehadapan...ikut la semangat semut..tolong-menolong...ikutlah resmi padi...makin tua makin tunduk...

No comments:

Post a Comment