Sunday, June 14, 2009

~The Climb~

~The struggles I’m facing,The chances I’m taking Sometimes they might knock me down but No I’m not breaking I may not know it But these are the moments that I’m going to remember most yeah Just got to keep going And I,I got to be strong~ BE STRONG~

~RESULT = OK Je~

patutnyer skrg ni aku tgh happy2 dgn results yg aku dpt n business konvo yg baru je abis tu... keuntungan? alhamdulillah~ problem? much2 better than before.. no problem at all..maybe sbb berkat orang2 yang banyak tolong aku untuk berbusiness. walaupun banyak mulut2 yang tak puas hati berkata-kata dibelakang.. amaran keras kepada mereka...ader aku mintak duit korg untuk aku buat business?? kalu xde..DIAM! jangan keje nak mendengki-dengki sesame Melayu~ be professional~ masalah korang, jgn nak kaitkan dgn aku.

Hmm~ aku pn xtau camne nk start..last weekend..aku ingat nk lepak2 kt ipoh n g mkn2 ngn mak ayah n adik2 sume..tp..ape yg aku plan tu osak n musnah same skali...sbbnyer?? the stupid person yg aku penah pgl "abang" dlu...setelah hampir 6bulan lost contact dgn dia..tetibe muncul kt umah ipoh. huh! patut la dlm ari ape ntah lastweek tu jugak..aku bgn pg dpt msg dr someone that i was call "kakak" la kononnyer...since 6month lepas yg same gk aku lost contact..(berpunca daripada masalah dorg yg kononnyer nk tunjuk hebat dpn aku...sikit pn aku x rase dorg tu hebat melainkan sgt kecil mereka itu dimata aku pada saat itu sehingga kini dan mungkin selamanya) korg nk tau ape msg nyer?? heh~ perlu ker aku copy blik bende yg aku rase msg yg cam hampas tu?? x perlu kot~ biarlah aku gtau kt sini...lepas jerk aku bace msg tu..aku rase yg "semua itu hanya la pura-pura belaka". dan lepas jerk aku bg adik aku bace..terus aku delete msg tu. x perlu berpura-pura. kalu ko bebtul nk say sorry..ko call..bkn bg msg..itu style org yg mmg betul2 bersalah dan tidak sanggup utk mengaku salah terang2. dan seperti yg aku jangkakan...instinct aku betul~ weekend tu dorg blik ipoh gk. tp nasib baik ari sabtu mlm..n ahad pg dorg dh berambus! dan aku?? bersalam sekadar kt depan mak n ayah je..langsung x ckp pe2 ngn dorg..(actually..secara jujurnyer aku nk jer tny dorg..yg blik ni ade sape2 mati ker?? tp..oleh sbb respect kt mak n ayah aku..aku xde la nk tny camtu kan..) - lebih baik berdiam daripada mengeluarkan kata-kata yg boleh "menikam" diri mak n ayah aku..heh~ dan kesimpulannyer...aku langsung wat dowh~ jer ngn dorg sume tu. sape suh cari masalah dgn aku kan? u dont even know who am i~ hmm..smpai ayah aku siap tny aku lg.."dh tdo ke? abg nk tdo mane?" aku jwb.."biarlah dia" (sbb tiap kali dorg blik dlu..aku yg akan tdo kt luar..tp itu dlu...dulu mase dorg tu aku respect as a bro n sis in law..but now..ko rasekan! korg tu skrg ni kt hujung kuku kaki aku jerk...jgn sesekali bermain dgn air) walaupun dlu aku penah pulihkan keadaan korg dgn parents..but now...nope! just go to hell!

before aku blik ipoh td..ayah de gtau..yg jahanam tu nk jual umah kt tronoh. konon dh de 4 org berebut2 nk beli umah tu dgn harge 100 ribu..pastu..konon..70 ribu tu jahanam tu nk amik wat bayar hutang bank..nk wat projek baru (projek la sgt...bpe byk projek yg dia wat sume bungkus..dr projek CC rm15 ribu ayah aku dia x bg blik..busines jahanam~ jgn kate CC... moniter komputer pn aku x nmpk..projek vanila...harapan...) nk smbung study..konon nyer la..dlu sape suh kawen cepat sgt?? konon jodoh...pastu baru nk tehegeh2 cari duit..konon dlu penah rase naik motor 3 org..dgn anak bini...susah..penah x mkn nasik...HAH! LAIN KALI B4 KAWIN TU CARI HARTA BANYAK2...PK MASA DEPAN DLU..JGN INGT KAWIN SPONSER SMPAI MATI BLEH DPT SPONSER! ingat ni zaman p.ramlee ker?? huh! JODOH is JODOH..tp kalu otak tu berfikiran jauh...jgn salahkan jodoh...hurm~ yg balance 30 ribu tu br nk bg ayah aku..(hell-o...balance br nk bg org yg dh byk hidupkan ko slame ni ker? huh!.. aku bkn la nk ckp yg aku ni baik sgt pn..sbb aku penah jd jahat sgt dlu..smpai mak ayah aku nk anta aku masuk skolah budak2 jahat..dan skrg ni...aku dlm proses utk berterima kasih kt dorg sbb x anta aku kt skolah budak2 jahat tu..) sekurang-kurangnyer org yg nk dihanta ke skolah jahat ni bukan cam ko..yg ditatang cam emas! kalu ko nk business sgt...ko kan dh ade smpai level 8 grad piano..ko just pegi ajar kt umah org jerk anak2 dorg tu...kt situ ko dh dpt bpe juta..bodoh! harap blaja smpai degree..konon mase tu ko la yg hebat..sume org puji ko..matilah! skrg nih~ bile sume org tny psl ko kt aku...aku just ckp.."ntah~" dan ayat selebihnyer...aku just ckp dlm hati jerk.."dah mati kot" eloknyer mase kecik2 dlu aku hentak jerk kepale ko dgn hammer besi smpai pecah!

KESIMPULANNYER~ weekend yg aku ingat nk merehatkan otak...sangat2 menyakitkan otak~ i really need a spirit rite now~

No comments:

Post a Comment